Sunday, August 9, 2009

Harga cili meningkat lagi





Harga cabai besarg naik lagi ... alhamdulillah. daripada RM6.50 pada permulaa kini meningkat kepada RM8.00 ke RM8.50 untuk jualan borong di kawasan aku.

Alhamdulillah. Aku kutip cabai besarg ku ni 2 hari sekali. Kali ke 3 baru ni boleh 10 kilo juga macam dengan kali kedua. tapi masa tu harga cabai RM7.00 sekilo dan hari ni kali keempat aku kutip.,... hehe.. bertambah.. 15 kilo. pertambahan hasil kutipan dan juga peningkatan harga kepada RM8.00 buat aku rasa amat bersyukur. aku berharap harga ini samada akan terus meningkat atau kekal di tahap ini rasanya cukup berbaloi.

Bukan apa.. mungkin disebabkan cuaca yang tak menentu menyebabkan keluaran cabai berkurangan. So ini akan menyebabkan kenaikan harga..

hari tu aku janji nak attach gambar/.... ok bersama ni aku attach gambar tuk kali ketiga yang dikutip hari tu...

2 comments: